ARHA 549
Bu ders, arkeozoolojik yöntem ve kuramda ileri seviyede eğitim sunar. Amaç, öğrencilere diğer arkeoloji alt disiplinlerinden öğrendikleri bilgilerle arkeozoolojik yöntem ve yaklaşımı birleştirerek teori ve model inşa etme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Seminerde öğrenciler, seçilmiş arkeolojik araştırma konularını (örneğin ilk insanların deniz kıyılarına yayılması, Neolitikleşme, ?yan ürünler devrimi,? kültürel ilişkiler - kolonizasyon, Tunç Çağı?nın sonu, Karanlık Çağlar, tarihsel topluluklarda üretim ve dağıtım) incelemek için interdisipliner metodolojinin (izotop ve DNA analizleri ve arkeomalakoloji dahil) en yeni kullanım ve yaklaşımlarına dair tartışmalardan haberdar olurlar. Laboratuvar seanslarında ise modern iskelet koleksiyonları yardımıyla çoğaltılabilir ilkel arkeozoolojik veriler yaratma ve bu verileri istatistiksel analiz yoluyla işleyip yorumlama yollarını öğrenirler.
ARHA 552
ARHA 555
ARHA 558
ARHA 563
Kültür kuruluşları ve Sivil Toplum Kuruluşları için yönetim tekniklerine giriş. Proje yönetimi, bütçe hazırlama, muhasebe, ilgili yasalar ve vergiler, sponsor ilişkileri, halkla ilişkiler, reklam vs.
ARHA 551
ARHA 554
ARHA 557
ARHA 561
Avrupa'nın prehistorik uygarlıklarından başlayarak, kronolojik bir izlekle Avrupa'da sanatın, mimarlığın ve görsel kültürün incelenmesi. Avrupa Sanat ve Mimarisinin farklı yönlerini incelerken bunları etkileyen sosyal, kültürel ve politik bağlamı dikkate alır.
ARHA 566
Bu ders, öğrencileri farklı bölge ve dönemlerin araştırılmasında kullanılan çeşitli kaynaklarla tanıştırır: kaligrafi ve epigrafi, nümismatik, edebi eserler, arşiv kayıtları ile resim ve fotoğraftan monogram ve armalara uzanan görsel kaynaklar.
ARHA 550
ARHA 553
ARHA 556
ARHA 559
ARHA 564
Akademik arkeolojik bilgi birikimlerimiz ve toplum arasında bir köprü oluşturulması. Çeşitlilik gösteren bir yorumlama ve konservasyon metodolojisi oluşturma ve arkeolojik bilgi ve verilerin çeşitli yollarla iletilmesi. Türkiye ve yurt dışından popüler arkeoloji alanında örnekler. Arkeolojik araştırmaların, yorumlamaların ve bilgi üretiminin arkasında yatan sosyal, politik ve etik sorunlar.