LATN 502
Kısa ve özgün düzyazı ile şiir okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönleri ile Latin dili edebiyatının farklı dönem ve türlerini örnekleyen metinler. Plautus, Catullus, Cicero ile Horatius’dan seçkiler ve ortaçağ metin derlemeleri. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.
LANG 583
Bu ders Süryanice diline giriş niteliğindedir. İşlenecek konular arasında alfabe, basit metinlerde kullanılan temel gramer biçimleri ve fiil çekimi vardır.Dönemin sonunda öğrenciler basit metinleri okuyacak bilgiye sahip olacaklardır.
LANG 531
Arapça I'in devamı olan bu derste, kelime dağarcığı oluşturma, türemiş fiil biçimlerinin kullanımı ve fillilerin farklı çekimleri üzerinde durulacaktır. Okuma pasajları, matbu metinler, edebi eserler ve diğer kaynaklardan oluşur. Dersin hedefi, öğrencilere günlük konuşma diline ait bazı biçimleri (Kahire diyalekti) tanıtmakla birlikte, Arapça?da yazma ve konuşmanın çeşitliliklerini göstermektir. Böylece, dilde ileri düzeyde çalışmaların önü açılarak yazılı Arapça kaynakların kullanımı için sağlam bir temel oluşturulmaktır.
LANG 525
Hitit çiviyazısı sistemini ve Hitit dilinin temel dilbilgisi kurallarını yeni başlayanlara öğretir. Ders, çiviyazısının ortaya çıkışı ve gelişimi, Hitit çiviyazısının çözümlenmesi, Hitit dili ve çözümlenmesi, Hitit çiviyazısı işaret repertuarı, çiviyazısı alıştırmaları; yazma ve okuma, Hitit dilinin fonetik özellikleri, Hititçenin nominal yapısı; çekimler, isim ve sıfatlar, zamir çeşitleri, Hititçenin fiil yapısı; fiil çekimleri, çatılar ve zamanları kapsar.
GREK 502
Kısa ve özgün düzyazı metin okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönlerini örnekleyen metinler. Hesychius Illustrius’un Patria of Constantinople’u ile Efesli Ksenophon’un Ephesiaka’sından derlemeler. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Eylemlerin morfolojisi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.
LANG 584
Süryanice I?nin devamı olan bu ders öğrencilerin kelime hazinesini genişletecek, farklı uslup ve yazı biçimlerini tanıtacak ve metin okuma bilgilerini arttıracaktır.Bu dersin tamamlanması ile öğrenciler Süryanice?yi araştırmaları için etkili bir şekilde kullanabilir hale geleceklerdir.
LANG 540
14. yüzyıldan 19. yüzyıla uzanan bir dönemde Arap harfleriyle yazılmış, el yazması ve basılı Osmanlı metinlerinden bir seçki. Metinler tarih kayıtlarından, resmi belgelerden, hatırat, şiir ve diğer türlerden alınmıştır.
LANG 526
Yeni başlayanlara Anadolu hiyeroglifleri ve Luvice gramerinin temellerini öğretir. Ders, Anadolu hiyerogliflerinin kökeni ve gelişimi, Anadolu hiyeroglifleri işaret repertuarı, Luvice’nin isim ve fiil yapısı, bazı basit yazıtlar ve yazıtlardan parçalar, konularını kapsar
LANG 515
Bu ders, öğrencilere Osmanlı alfabesini tanıtmaktır. Birinci dönem sonunda basılı olan basit Osmanlıca metinlerin okunabiliyor olması beklenir. Öğrenciler ikinci dönemde de yazma ve okuma konusunda çalışmalarında devam etmektedirler.
ARHA 695
Tez önerisi skabul edildikten sonr doktora tezi araştırma ve yazımı ARHA programında görevli bir fakülte üyesi tarafından yönetilir.
LATN 501
Latince temel dilbilgisine giriş. Telaffuz sistemleri. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber ve istek kipleri. İsmin beş hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Dolaylı ve dolaysız anlatımları içeren temel dil yapıları. Okuma pratiğini geliştirmek için Petronius ve Apuleius’den basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
LANG 551
LANG 530
Bu dersin amacı, öğrencilere Klasik Arapça?nın yazı ve temel yapısını modern standart formda tanıtmaktır. Ders, fiil ve isim cümleleri, isim çekimleri, düzenli ve düzensiz çoğulları, zamirleri, salim ve gayri salim fiilleri kapsamaktadır. Bunların yanında, dilbilgisi biçimlerinin tahrifine ve Arapça cümlelerin yapılarına da değinilecektir. Kısa okuma pasajları ve sözlü alıştırmalarla öğrencilerin dili basit seviyede kullanabilmesi amaçlanır.
LANG 516
Bu ders, öğrencilere Osmanlı alfabesini tanıtmaktır. Birinci dönem sonunda basılı olan basit Osmanlıca metinlerin okunabiliyor olması beklenir. Öğrenciler ikinci dönemde de yazma ve okuma konusunda çalışmalarında devam etmektedirler.
GREK 501
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.