ARHA 571
müzeler için hem bağımsız olarak hem de işbirliği içinde sergi tasarımı ve yorumlama planlarında çalışma imkanı sunacaktır. Materyal ve form; konu ve anlatım; sergileme ve sunma; dikkat ve algı modelleri; dil ve görsellik arasındaki ilişki; yorumlamada tanımlamanın rolü ve görsel ve mekansal deneyimlerle öğrenme ve anlamanın içerikleri ile ilgili sorular dikkate alınacaktır. Dönem boyunca öğrenciler atölye çalışmaları, alıştırmalar, alan ziyaretleri ve kritik değerlendirmeler aracılığı ile tasarım ve yorumlama yetkinliklerini geliştireceklerdir.
ARHA 590
Anadolu Uygarlıkları alanında araştırma yapmak için gerekli ileri dil eğitimi. Konular öğretim elemanları tarafından belirlenecektir.
ARHA 695
Tez önerisi skabul edildikten sonr doktora tezi araştırma ve yazımı ARHA programında görevli bir fakülte üyesi tarafından yönetilir.
LANG 515
Bu ders, öğrencilere Osmanlı alfabesini tanıtmaktır. Birinci dönem sonunda basılı olan basit Osmanlıca metinlerin okunabiliyor olması beklenir. Öğrenciler ikinci dönemde de yazma ve okuma konusunda çalışmalarında devam etmektedirler.
LANG 526
Yeni başlayanlara Anadolu hiyeroglifleri ve Luvice gramerinin temellerini öğretir. Ders, Anadolu hiyerogliflerinin kökeni ve gelişimi, Anadolu hiyeroglifleri işaret repertuarı, Luvice’nin isim ve fiil yapısı, bazı basit yazıtlar ve yazıtlardan parçalar, konularını kapsar
ARHA 573
Bu ders küratörün çağdaş sanattaki rolünü ve sorumluluklarını araştırır. Son zamanlarda küratörün rolü ve sorumlulukları galeri ve müzelerin dışına taşarak değişik kuruluşları, yaratıcı, kültürel, eğitici ya da endüstriyel sektörler ile farklı sanatsal ve medya ortamlarını içermektedir. Bu derste küratöriyel uygulamalarda yöntem ve kuramlar incelenecek ve çağdaş küratöriyel uygulamaların sorunlarını ve tartışmalarını izlemek ve değerlendirebilmek için eleştirel bir çerçeve oluşturulacaktır. Ders boyunca mimarlık, sanat tarihi, kültürel miras çalışmaları, kültürel eleştiri ve eleştirel kuramlarla ilgili okumalar tartışılacak ve yerel, ulusal ve uluslarası ortamlardan örnekler ele alınacaktır.
ARHA 610
Doktora öğrencilerini tez araştırması ve yazımına ve gelecekteki kariyerlerine hazırlar. İşlenen konular: büyük araştırma projesi yönetimi, araştırma yöntemleri, akademik yayın, araştırma ve yayın etiği, mülakat, sunum ve ders verme becerileri, yayın için resim hazırlığı ile burs ve iş başvuruları için başvuru dosyası hazırlığı.
GREK 502
Kısa ve özgün düzyazı metin okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönlerini örnekleyen metinler. Hesychius Illustrius’un Patria of Constantinople’u ile Efesli Ksenophon’un Ephesiaka’sından derlemeler. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Eylemlerin morfolojisi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.
LANG 525
Hitit çiviyazısı sistemini ve Hitit dilinin temel dilbilgisi kurallarını yeni başlayanlara öğretir. Ders, çiviyazısının ortaya çıkışı ve gelişimi, Hitit çiviyazısının çözümlenmesi, Hitit dili ve çözümlenmesi, Hitit çiviyazısı işaret repertuarı, çiviyazısı alıştırmaları; yazma ve okuma, Hitit dilinin fonetik özellikleri, Hititçenin nominal yapısı; çekimler, isim ve sıfatlar, zamir çeşitleri, Hititçenin fiil yapısı; fiil çekimleri, çatılar ve zamanları kapsar.
LANG 531
Arapça I'in devamı olan bu derste, kelime dağarcığı oluşturma, türemiş fiil biçimlerinin kullanımı ve fillilerin farklı çekimleri üzerinde durulacaktır. Okuma pasajları, matbu metinler, edebi eserler ve diğer kaynaklardan oluşur. Dersin hedefi, öğrencilere günlük konuşma diline ait bazı biçimleri (Kahire diyalekti) tanıtmakla birlikte, Arapça?da yazma ve konuşmanın çeşitliliklerini göstermektir. Böylece, dilde ileri düzeyde çalışmaların önü açılarak yazılı Arapça kaynakların kullanımı için sağlam bir temel oluşturulmaktır.
ARHA 572
Bu dersin başlangıç noktası, yaşantımızı etkileyen geçmişi bugün yarattığımız varsayımıdır. Bu ders arkeolojik düşüncenin entellektüel tarihi ve kültürel miras teorisinin gelisimini inceleyecek. Derste bir yandan uygulamalı tasarım konulari keşfedilirken, bir yandanda mimari, sanat tarihi, eleştirel teori ve kültürel miras okumalariyla birlikte sanat, arkeoloji ve kültürel miras pratikleri disiplinler arasi bir şekilde ele alinacaktir.
ARHA 595
Öğrenciler, ikinci dönemin sonunda danışmanlarını seçerler. Tez önerileri, ikinci yılın güz döneminde sunulur. Tez araştırma ve yazımı ARHA programında görevli bir fakülte üyesi tarafından yönetilir.
GREK 501
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
LANG 516
Bu ders, öğrencilere Osmanlı alfabesini tanıtmaktır. Birinci dönem sonunda basılı olan basit Osmanlıca metinlerin okunabiliyor olması beklenir. Öğrenciler ikinci dönemde de yazma ve okuma konusunda çalışmalarında devam etmektedirler.
LANG 530
Bu dersin amacı, öğrencilere Klasik Arapça?nın yazı ve temel yapısını modern standart formda tanıtmaktır. Ders, fiil ve isim cümleleri, isim çekimleri, düzenli ve düzensiz çoğulları, zamirleri, salim ve gayri salim fiilleri kapsamaktadır. Bunların yanında, dilbilgisi biçimlerinin tahrifine ve Arapça cümlelerin yapılarına da değinilecektir. Kısa okuma pasajları ve sözlü alıştırmalarla öğrencilerin dili basit seviyede kullanabilmesi amaçlanır.